Het aantal jongeren wat een  een eigen webwinkel start is explosief gestegen

Het aantal jongeren wat een  een eigen webwinkel start is explosief gestegen. In het eerste kartaal van dit 2019 was er volgens de cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) een stijging van 148 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. In totaal openden 1885 jongeren (20-24) in het eerste kwartaal een webwinkel. Dat waren er een jaar eerder in dezelfde periode 760. Dit is maar liefs 2,5 keer zo veel als in 2018. Voor deze groep ondernemers is Webshoplocatie de ideale oplossing.

Een belangrijke reden voor de grote groep starters in de leeftijd van 20-24 jaar zou zijn dat deze leeftijdsgroep minder bang is voor de risico's van ondernemerschap.
Ook zijn zijn de twintigers handiger met sociale media, werken ze vaker samen en denken ze meer in mogelijkheden die het internet bied .

Jongeren starten niet alleen vaker een webwinkel maar zijn over het algemeen meer te porren voor het ondernemerschap. Het aantal jonge starters steeg met 30 procent tot bijna 10.000. Hoe veel van de jonge ondernemers en starters het uiteindelijk langdurig volhoud in minder duidelijk.