PostNL, van traditioneel postbedrijf naar logistieke e-commerce partner.
Als webshop-eigenaar is het natuurlijk vanzelfsprekend dat jouw pakketjes goed en zo snel mogelijk aankomen bij de klant, daar draait het uiteindelijk om. Nou kun je elke dag zelf naar het postkantoor gaan en je pakketten met het hoogste tarief verzenden, maar je kunt er echter ook voor kiezen om samen te werken met een verzendpartij welke dagelijks langkomt bij Webshoplocatie. Dit is natuurlijk een stuk efficiënter en goedkoper!
PostNL verandert momenteel van een traditioneel postbedrijf in een postale en logistieke e-commerce dienstverlener. Trends in de samenleving zoals digitalisering en de wereldwijde groei van e-commerce spelen een grote rol in die transformatie. En deze transformatie versnelt zich. Het zwaartepunt van PostNL verschuift van post naar pakketten en logistiek. Daarnaast hebben ze steeds meer online contact met bedrijven en consumenten.
PostNL bezorgd zowel in binnen als buitenland dagelijks pakketten en vijf dagen per week post. Op een doordeweekse dag bezorgen zij in de Benelux gemiddeld 800.000 pakketten en 7 miljoen brieven. Voor de klanten zijn zij een onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers en de verbinder tussen de fysieke en digitale wereld.
Als webwinkelier kan je kiezen voor een samenwerking met PostNL. Je kunt dan je pakketzegel direct printen en online betalen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om je pakketten te laten ophalen, of om ze zelf af te geven bij het postkantoor. Wanneer je meer dan 2 pakketten per week verzendt, kun je een zakelijke samenwerking aan gaan. De prijs per pakket hangt dan af van het aantal pakketten wat er per week wordt verzonden, hiervoor moet je een offerte aanvragen. Nog meer voordelen om samen te werken met Post NL tref je hier. Direct een zakelijke klant worden? Maak hier je account aan.
Binnen webshoplocatie is er een collectieve afhaaldienst die de pakketten van Postnl komt halen en op tijd bij de depots afgeeft. Die pakketten kunt u met de logistic-prescan inscannen zodat uw klant zo snel mogelijk ziet dat zijn webshop aankoop onderweg is.