Nieuws over Online Retailers

Online Retailers

  • Beursgang wordt door Coolblue uitgesteld tot nader order..

    Online retail gigant Coolblue heeft zijn voorgenomen gang naar de Amsterdamse beurs uitgesteld vanwege de huidige onzekerheid op de financiële markten, deelt het bedrijf vandaag mee. Er wordt afgesloten met: ‘tot nader order’. Een nieuwe streefdatum voor de beursgang wordt niet genoemd. Wel laat Zwart, eigenaar van Coolblue weten dat hij nog altijd het volste vertrouwen heeft in de koers van het bedrijf.

  • Webwinkel Action laat je 2000 artikelen afhalen

    De webwinkel van Action is iets waar veel consumenten al jarenlang naar uitkijken. En de vervulling van hun wens komt steeds dichterbij. De retailer gaat vanaf volgende week zo’n tweeduizend artikelen aanbieden op Action.nl, die via click & collect zijn op te halen bij de winkels.

  • Hema gaat inzetten op het merk Hema Amsterdam en online activiteiten.

    Marcel Boekhoorn laat weten de samenwerking op te zoeken , zowel in Nederland als daarbuiten. Eerder werd al aangekondigd dat Hema winkel locaties gaat delen met supermarkt Albert Heijn. Dit lijkt logisch omdat Bol.com “ onderdeel van AH “ meer gaat opereren als platform en minder eigen producten online wil verhandelen. 

  • Gaat nieuwe topman van Blokker inzetten op Blokker.nl ?

    Winkelketen Blokker is verkocht aan de huidige ceo Michiel Witteveen, melden diverse bronnen. Het bedrijf van de in 2011 overleden Jaap Blokker werd in 1896 door de grootvader van Jaap Blokker, Jacob Blokker, in Hoorn opgericht.
    Om de overname te kunnen doen zou Michiel Witteveen € 280 miljoen euro mee krijgen van de familie.
    Aanvankelijk had Witteveen de opdracht van familie Blokker om de Blokker winkels te verkopen.

Online retail nieuws

Natuurlijk willen we je op de hoogte houden van alle online retail nieuwtjes

Wat gaan de grote websites doen en wat is het laatste nieuws op het gebied van online verkoop.

In dit hoofdstuk proberen we alle belangrijke nieuwtjes voor jullie te verzamelen. Google staat vol met grote en kleine webshops die iedere dag bezig zijn om zo goed mogelijk gevonden te worden en zo veel mogelijk te verkopen met zo weinig mogelijk retouren en klachten. Iedere tip die hier aan bijdraagt is natuurlijk welkom voor iedere online retailer.