Hema gaat inzetten op het merk Hema Amsterdam en online activiteiten.

Marcel Boekhoorn laat weten de samenwerking op te zoeken , zowel in Nederland als daarbuiten. Eerder werd al aangekondigd dat Hema winkel locaties gaat delen met supermarkt Albert Heijn. Dit lijkt logisch omdat Bol.com “ onderdeel van AH “ meer gaat opereren als platform en minder eigen producten online wil verhandelen. 

Het ligt voor de hand dat Hema zich binnen deze samenwerking zal richten op non-food artikelen en niet op de rookworsten en het gebak. De nieuwe combi-winkels van Hema en Albert Heijn openen later dit jaar in Utrecht en Rotterdam de deuren. In Utrecht wordt komend najaar een Hema-AH-winkel op de Oudegracht geopend. In Rotterdam vestigt de tweeling zich op het Beursplein.

Ook gaat Hema vanaf nu meer artikelen via de website van Wehkamp aan de man brengen. Het gaat hier bijvoorbeeld om artikelen die te maken hebben met lifestyle en een groot deel van het baby-assortiment.

Hema heeft Yolanthe Sneijder-Cabeau gestrikt om samen te werken. De actrice en presentatrice gaat haar eigen kinderkleding merk verkopen via de winkels en de website van de warenhuisketen. Helemaal een verassing is dit niet omdat HEMA-eigenaar Marcel Boekhoorn een relatie heeft met Yolanthe’s zus Rebecca.

Sinds begin dit jaar gaat Hema door als HemaAmsterdam. Dit is niet helemaal vreemd gezien de oorspronkelijke naam in 1929 “Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam” 
Boekhoorn wil voorlopig geen expansie meer wat betreft fysiek winkels in het buitenland

Buiten Nederland moeten de producten van HemaAmsterdam meer verkocht gaan worden via lokaal actieve platforms en als merk gepositioneerd worden.
Ook staat het vernieuwen van de fysieke winkels in Nederland hoog op de agenda. Dat Hema.nl een speerpunt blijft komende jaren behoeft waarschijnlijk geen uitleg.