Online outfit scoren? Wellicht binnenkort bij de winkel van ons allemaal.

Gaat Bol.com haar assortiment uitbreiden met merkkleding en zo de strijd aan met webwinkelgigant Amazon? De concurrentiestrijd lijkt begonnen..

Volgens het Financieele Dagblad zal het begin 2020 aanzienlijk drukker worden op de markt voor modewebshops. De Amerikaanse webwinkelgigant Amazon opent begin 2020 een Nederlandse site en dat betekent concurrentie voor Bol.com.

Amazon en Bol.com hebben allebei een breed assortiment, een groot verschil in het aanbod is dat Amazon merkkleding verkoopt en Bol.com alleen sportkleding. Dat verschil wil de Nederlandse webwinkel volgens het Financieele Dagblad opheffen.

De omzet van Amazon, dat actief is in veel landen wereldwijd, bedraagt 197 miljard euro. Dat is bijna honderd keer zoveel als de omzet van Bol.com, dat jaarlijks rond de 2miljard euro binnenhaalt.

Bol.com wil het nieuws niet bevestigen, maar ook niet ontkennen. Ze zegt in een reactie wel dat een dergelijke uitbreiding "logisch" zou zijn. De webwinkel van supermarktconcern Ahold Delhaize schijnt bekende modemerken te benaderen om zich tegen het Amerikaanse Amazon te kunnen verzetten. Er gaan geluiden dat er al gesprekken worden gevoerd tussen Bol.com en bekende merken als Tommy Hilfiger en G-Star.

Retailexperts verwachten een hevige concurrentiestrijd waarbij About You (webwinkeldochtervan Otto Group), Zalando en het verlieslatende Wehkamp wellicht onder zullen gaan lijden en zelfs zouden kunnen omvallen.