De uitbreiding van Takko Fashion naar Nederland een ‘essentieel’ onderdeel van de omnichannelstrategie

De Duitse discounter Takko Fashion heeft recentelijk een webshop in Nederland geopend. Ook is het klantloyaliteitsprogramma Takko Friends hier beschikbaar.

Het bedrijf noemt de uitbreiding naar Nederland een ‘essentieel’ onderdeel van de omnichannelstrategie. Takko Fashion is sinds 2016 actief met een webshop in Duitsland en breidde de afgelopen jaren ook zijn fysieke aanwezigheid uit. Eerder dit jaar begon Takko Fashion al in Oostenrijk. ‘Door ons omnichannel-concept met een online shop, een compact winkelnetwerk, de Takko Friends-app en onze aanwezigheid op alle belangrijke social media-kanalen zijn we altijd bereikbaar voor onze klanten en maken we zo een complete feelgood shopping-ervaring mogelijk’, aldus Erwin Rutten, country manager Nederland.

Het aanbod van de webshop bestaat uit zo’n 3.500 artikelen. Met Takko Friends kunnen klanten punten sparen en coupons inwisselen. Over het loyaliteitsprogramma zei ceo Tjeerd Jegen recent in een interview met Twinkle: ‘Dat programma kennen Takko-klanten al jaren, dat is heel populair, écht een van onze sterke wapens. Daarmee kun je zelf kortingscoupons plakken op producten naar keuze. Dat gaat nu via de app, wat ons een heleboel klantdata oplevert waarmee we het assortiment weer verbeteren, onze communicatiestrategie op aanpassen en op basis waarvan we weer nieuwe winkels openen.’

Takko Fashion wil dit jaar ook webshops starten in Frankrijk, Tsjechië en Slowakije.

 

 

 

Wist je dat ?

Wist je dat wij bij Webshoplocatie via de Shop in Shop ook heel veel leuke kleding en andere artikelen verkopen? Neem snel een kijkje!

Mode-kleding-en-accessoires

Takko banner